Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu Hlavné menu 2 Prechod na navigáciu Hlavné menu 3 Prechod na navigáciu Hlavné menu 4 Prechod na navigáciu Hlavné menu 5

Mestský úrad vedie prednostkaVytlačiť
 


Po odchode primátora Levoče  Milana Majerského na vyšší územný celok do Prešova nastalo v Levoči niekoľko zmien. Mesto v súčasnosti vedie zástupkyňa primátora so všetkými jeho kompetenciami, Lýdia Budziňáková. Funkcie zástupcu a primátorasa tak skĺbili do jednej. Pravou rukou súčasnej zástupkyne primátora a vedúcou Mestského úradu v Levoči sa stala Lucia Babejová, ktorá v súčasnosti zastáva funkciu prednostky úradu.


Zhovárala sa Andrea Čajová
 

Pani prednostka, ste rodená Levo­čanka a naše mesto dobre poznáte najmä zo strany občana mesta. Od univerzitných čias ste však v Levoči nebývali, kam smerovala Vaša cesta po odchode z Levoče?

V Bratislave som žila už počas čias štú­dia na vysokej škole a potom som tam ostala pracovať. Moje najvyššie do­siahnuté vzdelanie je vysokoškolské v odbore právo na Právnickej fakulte v Bratislave. Po škole som pracovala v advokátskej kancelárii a tiež v Cen­tre vedecko-technických informácií Slovenskej republiky. Na jeseň roku 2017 som sa vrátila do Levoče, kde som bola oslovená s pracovnou ponukou na miesto prednostky MsÚ, ktorú som vďačne prijala.

Úloha prednostu úradu je rozsiahla. Okrem toho, že vedie úrad mesta, musí poznať každé jeho oddelenie. Na úrad v Levoči ste prišli ešte minu­lý kalendárny rok. Ako vnímate pozí­ciu prednostu a jeho úloh?

Okrem bežnej pracovnej náplne pred­nostu MsÚ – t.j. vedenie a organizo­vanie práce MsÚ mi boli zverené dve hlavné oblasti pôsobenia: Prvou je oblasť ochrany osobných úda­jov v súvislosti s tohtoročnými legisla­tívnymi zmenami v oblasti nakladania s osobnými údajmi. Od mája budeme mať účinné NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), ktoré spolu s novým zákonom č. 704/2017 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niekto­rých zákonov nahradí „starý zákon“ č. 122/2013 Z.z. Druhou oblasťou, ktorá mi bola zve­rená je oblasť  elektronickej podoby výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci, tzv. e-Government. Nemusím dodávať, že zmena sa dotý­ka nielen všetkých oddelení MsÚ, ale aj príspevkových organizácií mesta, škôl a zároveň každého jedného ob­čana. Právnické osoby majú povinnosť elektronického doručovania už od júla 2017, napriek tomu mám obavu, že táto oblasť je stále strašiakom a reálna podoba elektronickej komunikácie ob­čanov a úradov je nielen v Levoči, ale aj na Slovensku ešte len na začiatku a čaká nás ešte veľa práce, aby to fun­govalo podľa našich  predstáv.

Ako som už spomínala, úrad a jeho zamestnancov ste už spoznali. Avšak štart nového roka býva vo všetkých spoločnostiach náročný. Ako ste do­posiaľ spokojná s fungovaním Mest­ského úradu v Levoči?

Vzhľadom na to, že predchádzajúce vedenie  malo vnútorne veľmi dobre nastavené pracovné postupy a inter­né prostredie je proaktívne, s vysokým pracovným nasadením, pracuje sa mi na MsÚ veľmi dobre. Mám k dispozícii tím ľudí na vysokej odbornej úrovni.

Budem rada, ak sa mi podarí osobne prispieť k rozvoju mesta a k hladkej ko­ordinácii MsÚ Levoča i v týchto neľah­kých časoch, kedy sú na MsÚ kladené nové a nové nároky zo strany štátu, ale aj občanov.

Je mesto a úrad pripravené na zme­ny vo výkone činností, ktoré budú vychádzať i z legislatívnych zmien, ktoré popisujete?

Na každú zmenu je potrebné určité prechodné obdobie. Môžem potvrdiť, že sa poctivo pripravujeme.

V septembri minulého roka bolo zriadené Klientske centrum, môžete nám trochu priblížiť jeho činnosť?

Klientske centrum nachádzajúce sa na prízemí MsÚ ponúka občanom mesta širokú škálu služieb tak, aby do­kázali agendu celého úradu vybaviť „pri okienku“ bez nutnosti fyzického obiehania jednotlivých oddelení. Pra­covníčky majú vynikajúce osobnostné predpoklady a zároveň sú zaškole­né tak, aby si dokázali poradiť skoro s každou požiadavkou, s ktorou občan príde. Vybavujú napríklad pokladňu, podateľňu, bežnú agendu úradu, pre­dávajú parkovacie lístky, rybárske lís­tky, vydávajú tlačivá, prijímajú správne poplatky a vyplácajú dávky osobitným príjemcom, vybavujú evidenciu podni­kateľskej činnosti, prijímajú žiadosti pre VSD. Dámy v klientskom centre pos­kytujú občanom všeobecné informá­cie. Sami vidíte, že agenda je rozsiahla. Napriek tomu, zámer mesta je rozšíriť klientske centrum i o osvedčovaciu agendu a integrované obslužné miesto občana.

… snažíte sa teda skrátiť nevyhnut­ný čas, ktorý by mal občan Levoče stráviť na úrade?

Administratívne zaťaženie občanov je všeobecne považované za privysoké a dovolím si vysloviť nádej, že elektro­nizácia verejnej správy nám, ale hlavne i občanom v konečnom dôsledku uľah­čí život. Touto cestou by som zároveň občanov vyzvala, aby klientske cen­trum využívali v čo najširšej možnej miere. Ďakujem!


 
 


Deutch version
English version
Úvodná stránka